Hi! Ik ben Alyssa & dit is mijn plekje op het web! Meer over mij?

Follow



Happy list
Fotograferen ♥ hardlopen ♥ (vegan) food ♥ lezen ♥ lijstjes ♥ pinguïns ♥ bokeh ♥ home ♥ schilderen ♥ The War On Drugs ♥ Muse ♥ Earl Grey-thee ♥ Murakami ♥ David Mitchell ♥ INFJ
(wat jij?)





Playlist
Slipknot - Disasterpiece
Slipknot - Diluted
Phosphorescent - Song For Zula
John Frusciante - Every Person
The War On Drugs - In Chains
Deep Purple - Sometimes I Feel Like Screaming
(wat ik nog meer luister »)


Categorieën



Disclaimer
All images and content on this website are created by me, unless otherwise stated. Using without my permission is not allowed. For more information, please contact me at contact@alyssaa.nl.


How I make my oatmeal
15 apr 2014
breakfast

Zoals jullie misschien wel weten (vooral na mijn vele ontbijt-snapshots op Instagram, haha), heb ik één favoriet gezond ontbijt: havermoutpap! Iets meer dan een jaar geleden moest ik er nog niks van weten (pap? bah!), maar sinds ik het begin vorig jaar voor het eerst probeerde ben ik om. Je kunt er eindeloos mee variëren, het is snel, vult goed en ook belangrijk: het is erg gezond! Het leek me leuk om eens met jullie te delen hoe ik nu precies mijn havermoutontbijtje klaarmaak, dus bij deze!

008
002
014
Wat heb je nodig?
  • Havermout (ik koop altijd van die goedkoopste zakken havermout bij de supermarkt). Heel eerlijk gezegd schat ik altijd hoeveel ik neem, maar het is denk ik te vergelijken met 1 cup, of net wat minder. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel honger je hebt!
  • ½ tl kaneel en 1 tl chiazaad voor erdoorheen.
  • (Amandel)melk. Ik kies zelf voor amandelmelk omdat 1) ik niet goed tegen koemelk kan en 2) het gezond en ook nog eens lekker is. Je hebt ongeveer evenveel melk als havermout nodig.
  • Een grote hand bevroren fruit. Mijn favoriet is frambozen!
  • Om er na het klaarmaken overheen te doen: wat amandelen en geraspte kokos.
016
006
013
010
017
052
025
032
030
Hoe ga je te werk?

Precies zoals je op de foto’s ziet natuurlijk! 😉 Nog eventjes op een rij:

  1. Begin met de havermout, kaneel en chiazaadjes in een pannetje te gooien.
  2. Hierboven giet je de melk.
  3. Daarna gaat je bevroren fruit erbovenop.
  4. Dit geheel zet je op middelhoog vuur voor een paar minuten (euhm, net als hoeveelheden schat ik ook altijd de tijd, sorry jongens!), totdat het een mooie pap is geworden. (Daarna mag ‘ie best nog even op het vuur staan, als het maar niet vast gaat zitten aan de bodem van de pan!)
  5. Schep je havermoutpap in een bakje en doe er de nootjes en de kokos (of andere gewenste toppings) overheen.
  6. Klaar! Geniet ervan!
040
029
041
051
039
035
048
049

Elke keer als ik wat ga koken/bakken en fotograferen voor mijn blog zeg ik tegen mezelf: let nu eens een keer héél goed op de hoeveelheden!!! Maar ik blijf toch heel eigenwijs (en onbewust, want achteraf blijkt toch altijd weer dat ik niet op hoeveelheden en tijden heb gelet) improviseren in de keuken. Een gewoonte die ik niet snel afleer, denk ik 😉 Ach, ik heb er eigenlijk ook wel plezier in!

Eet jij (weleens) havermout als ontbijt? Wat doe jij er het liefste in?

xoxo2

«
»







© Alyssaa.nl 2006-2018 / NAAR BOVEN ▴

Privacy Policy